STRAND- & BADEHOTEL SIDEN 1861

Pressemeddelelse: Rejsegilde 12. august 2016

Helsingørs borgmester Benedikte Kiær til rejsegildet den 12. august, hvor hun hører om det store byggeri af direktør Ib Bundgaard og bestyrelsesformand Ken Torpe Christoffersen.

Rejsegilde den 12. august 2016 for det nye byggeri af 94 nye værelser.

Den nye værelsesfløj under opbygning.

Sådan kommer den nye værelsesfløj til at se ud, når den er færdig.

Pressemeddelelse, den 12. august 2016:

Vækst og rejsegilde på Strand- & Badehotel Marienlyst

Hvem havde set komme, at gamle nedslidte Hotel Marienlyst, ville blomstre så hurtigt efter sin rekonstruktion i 2013. Et punktum som stormen Bodil i den grad var med til at fremskynde. Det krævede da også en god portion mod, nostalgi og forretningssans, da de nye ejere valgte at investere over 100 millioner kroner i det gamle hotel i Helsingør, der i dag bærer navnet Strand- & Badehotel Marienlyst. Heldigvis har satsningerne båret frugt, og der er igen masser af liv og aktivitet i det gamle badehotel.

Det går faktisk så godt på Strand- & Badehotel Marienlyst, at regnskabet for første gang i 15 år viser sorte tal på bundlinjen, og hotellet allerede er booket godt op i de kommende par år. Der investeres stort, og fredag den 12. august holdes rejsegilde på et nyt stort byggeri med 94 ekstra værelser i 6 etager, der skal stå færdigt nytårsaften 2016. Dermed vil Strand- & Badehotel Marienlyst have en kapacitet på 225 værelser, hvilket gør det til et af de største hoteller uden for Københavnsområdet, med 100.000 gæster om året og 60.000 overnatninger. Når det nye byggeri står færdigt, vil hotellet have 21.500 m2 under tag. Sidst men ikke mindst kommer der et helt nyt view og udsigtspunkt fra tagterrassen på den nye tilbygning, der vil blive en fantastisk oplevelse for hotellets gæster.

I foråret 2017 starter tillige et nyt byggeri af et stort ambitiøst spa- og wellness-område, der skal være med til at tiltrække en helt ny type gæster til Marienlyst. På den måde kan hotellet tilbyde alt det, som gæsterne efterspørger. Renovering og nybyggeri holdes overalt i en luksuriøs moderne strand- og badehotelstil, hvor der stadig er plads til den afslappede atmosfære, som Strand- & Badehotel Marienlyst lægger stor vægt på at bevare som en livsstil.

Selv om hotellet er medlem af Small Danish Hotels, så er det et unikt hotel, der ikke er en del af en kæde. Det sætter man stor pris på blandt både gæster og medarbejdere. ‘Det gør det hele meget mere specielt, individuelt og sjovere i hverdagen. Her er ikke langt fra tanke til handling, hvis vi vil ændre noget’, udtaler Louisa Fjeldborg, der sammen med arkitekterne står bag hotellets flotte nye look og indretning i de renoverede værelser og nybygning.

Der satses ikke kun massivt på feriegæster, men også i høj grad på møde- og konferencegæster, som fylder rigtig meget af Strand- & Badehotel Marienlysts aktiviteter. Mange virksomheder og organisationer vil gerne holde deres konferencer i omgivelser med plads til den særlige oplevelse og historie, som et gammelt badehotel som Marienlyst kan byde på. Her er flotte nyrenoverede værelser, nye konferencefaciliteter, lækker gourmetmad, kvalitet - og ikke mindst ‘højt til loftet’ og nærheden til vand - med udsigt over Øresund og Kronborg Slot.

Strand- & Badehotel Marienlysts lange historie, flotte rammer og beliggenheden, er ikke noget som kan rekonstrueres. Det er den ægte vare hotellets gæster får, og som får folk til at komme igen og anbefale til familie og netværk. Men det kræver forretningssans og professionalisme at drive og udvikle et stort hotel som Marienlyst, og den udvidelse som hotellet er i gang med. Nye medarbejdere er ansat i salgsafdelingen, og der arbejdes benhårdt på at fylde et stort hotel- og konferencecenter op konstant. Det gælder om at være to skridt foran, og vise hvad hotellet kan tilbyde inden for såvel overnatning til turismegæsterne samt til virksomheders møde- og konferenceaktiviteter, så bookingerne er på plads langt ind i fremtiden.

Bestyrelsesformand for Strand- & Badehotel Marienlyst, advokat Ken Torpe Christoffersen fra Helsingør, er imponeret over hvor flot medarbejderne har formået at tilpasse sig og følge med i de store forandringer hotellet har været igennem de seneste år. Han håber, at man fortsat vil være i stand til at tiltrække højt kvalificerede medarbejdere til den kvalitet og standard som Strand- & Badehotel Marienlyst ambitiøst går efter.

Hotellets direktør Ib Bundgaard og bestyrelsesformand Ken Torpe Christoffersen har mange roser til Byrådet og medarbejderne i Helsingør Kommune for det gode samarbejde og håndtering af hotellets byggesager. ‘Det hører vist til sjældenhederne, at en lokalplan er blevet stemt enstemmigt igennem, som det var tilfældet med lokalplanen for det nye byggeri på Marienlyst’, siger Ken Torpe Christoffersen. Både Ib Bundgaard og Ken Torpe Christoffersen er meget glade for, at kommunen de senere år satset stort på at blive en hot kulturmetropol. Det betyder meget for hotellets gæster, at de oplever en levende, kulturel og dynamisk by, som de kan besøge, når de gæster Strand- & Badehotel Marienlyst. Bestyrelsesformand Ken Torpe Christoffersen har dog et stort ønske om, at byen, Kulturværftet, Kronborg og Strand- & Badehotel Marienlyst bliver mere integreret i hinanden. ‘Vi håber at Helsingør kommune vil prioritere at lave indbydende stier og veje ud langs strandpromenaden, forbi hotellet og ud til skoven. Vi tror, at det vil betyde meget for byens borgere og gæster, at de får mulighed at opleve denne smukke og attraktive rute, og gerne får en kop kaffe eller frokost på vejen, når de passerer Strand- & Badehotel Marienlyst’, siger Ken Torpe Christoffersen.

Direktør Ib Bundgaard og Ken Torpe Christoffersen er to glade herrer. De oplever et hotel med vækst og fremgang, der er stærkt på vej til at være det hotel de gerne vil have. ‘Vi ønsker at bevare et unikt hotel, der giver unikke kvalitetsoplevelser til vores gæster. Vi vil gerne sikre at hotellet bliver en god helhedsoplevelse, og de ambitiøse udvidelser er et vigtigt skridt på vejen mod det hotelbrand, som Strand- & Badehotel Marienlyst skal være i fremtiden’, siger direktør Ib Bundgaard. Den vækst og udvikling som Strand- & Badehotel Marienlysts oplever i disse år, sammenholdt med hotellets unikke placering i strandkanten, er det som mange går og drømmer om i turisme- og konferenceerhvervet. Med de rigtige satsninger, kan det lade sig gøre at drømme stort og vækste, også uden for København.

For yderligere information:

Ken Torpe Christoffersen, bestyrelsesformand, ktc@wtc-law.dk, tlf. 48 22 00 42